2/20/2010

GI világításos animáció renderelés V-Ray-ben

Blog start.
Machine status: Ok.
Mind status: Happy.
Energy: Low.
0203 ZULU, EU/HUN/BP

Ma egy érdekes problémával találtam szemben magamat, ezért döntöttem úgy, hogy mivel hozzájutottam a megfelelő információhoz, megosztom ezt azokkal is akik esetleg keresgélik még. Aki szétnéz a blogomon, láthatja hogy előszeretettel használok V-Ray-t mint render engine-t. No már most. Anno dazu elkészítettem egy termet, egy zárt termet oszlopokkal, neon lámpákkal a plafonon, és márvány borítással a falakon, padlón és plafonon. Sok sok tükröződés, sok fényforrás. Elgondolkodtam azon, hogy mit is tegyek a terem közepébe. Úgy gondoltam kicsit beleszagolok az animációba, és egy egyszerű feladatot tűztem ki magam elé: egy szimpla kameramozgás a teremben. Középre helyeztem egy Torus Knot-ként ismeretes primitívet, és kicsit bolondoztam vele… Vörös diffúz szín, refraction és vörös fog color, egy kis noise a bump csatornára, erőteljes Fresnel tükrözés. Olyasmi érzetet keltett, mintha valami idegen anyag lenne, hát még egy picit csavartam rajta, a közepébe helyeztem egy kisebb átmérőjű csomót [mert ez tulajdonképpen egy önmagába futó csomó akarna lenni.]




Ez a középen lévő csomó szintén világítást kapott [VRayLightMaterial] ami 20 képkockánként erősödött, majd gyengült, egyfajta pulzáló hatást akartam elérni vele, mintha az anyag lélegezne, vagy dobogna; egyszóval mintha élne.
A kamerámat beanimáltam, úgy gondoltam egy állított HD felbontást keresek magamnak mert megszerettem a felbontás arányait. Azonban jött a nagy pofára esés, és így szembesültem a digitális filmtrükkök problémáival és hihetetlenségével: a GI-t hogy számítsam rá? Tudniillik a kemény 200 képkockából álló durván 6-7 mp-es „fly-through” animomat 6 óráig renderelte a 4 magos gépem. Hát ez így csak nem stimmel, rákérdeztem pi3c3 kollegára, hogy nem tudna-e valami hasznos infót adni nekem, hogy oldhatnám meg a problémát, adva van a renderidő csökkentése, valamint mint kiderült az alacsony GI értékek miatt villódzik az összes árnyékom. Majd kaptam tőle egy remek tutorialt:

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_imap2.htm

Aki tud angolul, az azért rágja át magát a tutorialon, mert hasznos, és könnyen érthető, követhető. Plusz így betekintést nyerhetünk abba, hogyan rendereljünk egy hosszabb animációt, amit GI segítségével világítottunk be, anélkül, hogy idegbajt kapnánk a renderidő láttán.



2 megjegyzés:

  1. Üdv.

    Jó a tutor nagyon. Nagyon sokat jelent, hogy csak egy framere kell lightcache-t számoltatni. Viszont ez mozgó, animált objecteknél nem működik, mert az adott framebeli állapotukat veszi figyelembe csak. Ez a módszer csak kameramozgásra jó. Mindenesetre hasznos dolog!

    VálaszTörlés
  2. Hello!

    Igen, ez fly-through animoknál használható módszer, leginkább statikus jeleneteknél. Az én jelenetemhez tökéletes megoldás, ezért írtam le a bejegyzés elején hogy miről volt szó :) Köszi a hsz-t!

    VálaszTörlés